8 Şubat 2011

Mardin alay komutani Ridvan özdeni,Albay Atilla ugur`un emri ile (Servet kod)itirafci Kadir yildiz öldürdü-2-

 DEVLET ARAŞTIRIRSA BULUR!

Rıdvan Özden’in Mardin’de İl Alay Komutanı olduğu dönemde Ergenekon sanıklarından Atilla Uğur Kızıltepe’de ilçe jandarma komutanıydı. Bıçak timi gibi örgütlenmelerden ‘Ebu Süfyan’ olarak da bilinen Oğuzhan Binbaşı sorumluydu. Soyadını bilmiyorum ama sarı saçlı, mavi gözlü bir binbaşıydı. Bu binbaşı, bölgenin JİTEM sorumlusu olarak biliniyordu. Kod ismiyle bildiğim Faysal ve Murat yüzbaşılar, Oğuzhan Binbaşı’ya bağlıydı. Bunların kendi aralarında organizasyonu vardı. Devlet araştırırsa bu kişilerin gerçek kimlikleri de ortaya çıkar.



Özden öldürüldükten sonra da Servet kod adlı Kadir Yıldız Mardin’in Derik ilçesine bağlı Bozok’taki geçici köy koruculuğu görevinden ayrıldı. Daha sonra da sırasıyla Diyarbakır’a ve Batman’a korucu olarak atandı. Sanırım şimdi de eşiyle birlikte devlet memurluğu yapıyor. Oysa korucuların bir yönetmeliği var. Bir korucu bir köyden bir köye ilçe kaymakamlığının emri olmadan gidemez. Kadir Yıldız, korucu yönetmeliğine de aykırı olarak Özden öldürüldükten sonra üç farklı ilde çalıştı.”
Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığı’na gönderilen bir ihbar mektubu, Bedran Akdağ’ın anlatımlarını doğruluyor. Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığı’na ihbarda bulunan kişi, PKK itirafçılarının da bulunduğu 10 kişilik ‘Bıçak timi’nin 1990’lı yıllarda işlediği ileri sürülen cinayetleri anlatmış, bu bilgiler medyada yer almıştı. Mektupta Rıdvan Özden’in ölümü,

“Bıçak timi, aldığı iyi bir istihbaratla teröristlerle çatışmaya girdi. 6’sı ölü 11’i sağ olmak üzere 17 örgüt üyesi etkisiz hale getirildi. ‘Bıçak’ timi, sağ ele geçirilen 11 kişiyi de kurşuna dizerek öldürdü. Olay yerine korumalarıyla gelen Albay Rıdvan Özden de ensesine tek kurşun sıkılarak öldürüldü. Rahmetli bu time hep karşı çıkardı ve sürekli kavga ederdi” diye anlatılıyor.

PKK İTİRAFÇISINDAN SUÇLAMA!

Diyarbakır Özel Yetkili Savcılığı’na ifade veren ‘Fatih’ kod adlı bir PKK itirafçısı da albayın, Atilla Uğur’un kurduğu ve kendisinin de içinde bulunduğu JİTEM ekibi tarafından öldürüldüğünü söyledi. İnfaz kararını o dönemde Mardin JİTEM’in başında ‘Hoca’ ve ‘Ebu Süfyan’ isimlerini kullanan kişinin verdiğini anlatan Fatih kod adlı itirafçının anlatımları da Bedran Akdağ’ın anlatımlarıyla çakışıyor.

* Koskoca alayda askerler dururken Rıdvan Özden’e verilen koruma bir itirafçıydı. İlk kez açıklıyorum: Kod adı Servet’ti. Asıl adı Kadir Yıldız.
* Özden, bu adam koruması olduktan sonra vuruldu. Sözde bir çatışma sırasında ensesinden vurulmuş koruması gerekenler tarafından.
* Servet, Binbaşı Atilla Uğur tarafından her yerde gezdirildi. Daha sonra Uğur’un ‘Bıçak Timi’ne girdi. Şimdi eşiyle memurluk yapıyor.

Tomris Özden: Eşim Kadir Yıldız için uyarmıştı
Bedran Akdağ’ın Kadir Yıldız’la ilgili açıklamalarını Rıdvan Özden’in eşi Tomris Özden doğruluyor:

“Kadir Yıldız konusunda eşim beni uyarmıştı. ‘Eve gelir, bir şeye ihtiyacınız var mı diye sorar, benden bir haber getirdiğini söyler, bunlara sakın itibar etme...’ Onun eşimin koruması olduğunu bilmiyordum. Hatta ne biçim arkadaşlar ediniyor kendisine diye düşünmüştüm. Eşim, ‘Bu beni koruyor’ dedi, o kadar. Onun bilgisi dışında ‘Bu seni koruyacak’ demişler. Asıl mesele, ‘Rıdvan ne yapıyor, Kürt sorununa duyarlılığı nedir’ gibi konularda izlemek. 1994 Kasım ayının sonunda eşimin resmi aracı tarandı. Ben PKK mı taradı? diye sordum. Eşim bana, ‘Deli misin, PKK’nın Mardin’in merkezinde ne işi var’ yanıtını verdi.

Kadir Yıldız eşim öldürüldükten sonra yanıma geldi. ‘Televizyonlardan izliyorum sizi, mahvolmuşsunuz, çökmüşsünüz, bitmişsiniz, bu adam için değmez gözyaşı’ dedi. Bununla da kalmadı, ‘Hovardalık yapıyordu, cebinde beş kuruş parası yoktu, ben ona harçlık veriyordum. Ben üzülmeyin, bu olayın peşine düşmeyin diye anlatıyorum’ gibi laflar etti. Kadir Yıldız ilk geldiğinde sadece ben değil, kızım bile anladı. ‘Bu adam çok tehlikeli görünüyor’ diye şüphesini dile getirdi. Şüphelendim ama adama ‘Sen katilsin, kocamı öldürdün’ diyemem. Devlet bulsun bunu. Lacivert ya da koyu renk takım giyer, bordo renkli kravat takar, üzerinde beyaz gömlek. Sürekli böyle dolaşırdı. Bıyıklı, maganda gibi bir adamdı. Operasyonlara çıkarmış. Eşim öldürüldükten sonra oradan gitmiş. Devlet onu evlendirmiş, yer vermiş.”
  

Hiç yorum yok: