17 Ocak 2011

"Hizbulkontrayı da ben kurdum"


İkinci Ergenekon davasının tutuksuz sanıklarından emekli albay Arif Doğan, ilk savunmasını yaptı. "JİTEM'i ben kurdurttum' iddiasını mahkemede de tekrarlayan Doğan, "Hizbulkontrayı da ben kurdum" dedi.
Ergenekon davasının bugünkü duruşmasında, sağlık durumu nedeniyle tutuksuz
yargılanan emekli albay Arif Doğan ilk savunmasını yaptı.

Askerlerin varlığını inkar ettiği JİTEM'i kendisinin kurduğu iddiasını mahkemede de tekrarlayan Doğan, daha da çarpıcı iddialar ortaya attı.

Doğan, Hizbullah lideri Hüseyin Velioğlu'nun başında olduğu ilk teşkilat olan Hizbulkontra'yı da kendisinin kurduğunu söyledi.

JİTEM'e ilişkin de konuşan Doğan, "JİTEM benim Veli Küçük paşama devrettiğim Jandarma İstihbarat Grup Komutanlığıdır. JİTEM benimle vardır" dedi.

Jitem'in kadrolu bir kuruluş olmadığını söyleyen Arif Doğan, "JİTEM olmasaydı bugün 80 bin asker ölmüş olurdu" diye konuştu. 

"AYGAN'I BEN ÖLDÜRTTÜM"

Arif Doğan ilginç bir iddia da ortaya attı. Doğan PKK itirafçısı Abdülkadir Aygan'ı kendisinin öldürttüğünü söyledi ve, "İnanmazsanız getirin DNA testi yapın. Bu kişi Aygan değildir" dedi.
Beşiktaş'ta özel yetkili Cumhuriyet Savcılığı'na verdiği ifadede JİTEM'in kurucusu olduğunu söyleyen emekli Albay Arif Doğan, savunmasında şunları söyledi:

"İtham edilen suçlarla alakam yok, bu suçlara inansam kendi kafama sıkardım. Daha önceden 21 PKK'lının meclise girdiğinde ve PKK'lıların Habur'dan yurda giriş yaptıklarında ben parmaklıklar arasındaydım ve o zamanlarda iki kez ölmüştüm. Sedat Peker ve Veli Küçük paşam ile beni irtibatlandırmışlar. Ben istihbaratçıyım. Herkes ile görüşürüm. Sedat Peker ile generaller ve devletin bakanları da görüşüyordu, 21 yıl ben dağlarda yaşadım ama hayvanlaşmadım. Ben öyle ölümler gördüm ki bu suçlamalar az kalır.
JİTEM benim ve JİTEM benimle vardır. Diyeceksiniz ki Arif Doğan, devletin içerisinde devlet misin sen? Ben akıllı olduğum için asker de Kürt de öldürtmedim. Silah ve uyuşturucu ticareti suçlandım. Oysa Yalova'da 1,5 ton eroini ben ihbarsız olarak aldım. Bir ihbarcı soksaydım olaya 10 trilyon alırdım. Ben aptal değilim. Mahkeme kararı ile aldığım 1,5 kiloluk uyuşturucuyu yem olarak kullandığım da olurdu. 20 yıl öncesinden kalan 600 gramlık uyuşturucu ile beni uyuşturucu trafiğine soktular. 3 tane silahım var. Yıllık mermi istihkakım 150'dir. Bunu 10 yıla vursanız ortaya çıkacak mermi sayısını görürsünüz. Kozmik yetkileri olan bir subaydım. Harp bilgileri dahi bende mevcuttu. Bu evrakların bir kısmı bende çıkmıştır. Şimdi devlet beni vatan hainliği ile mi suçluyor?
JİTEM'İ sormuşsunuz, Genelkurmay ve Jandarma inkar ediyor. Ben büyüğüme asla saygısızlık yapmam. Ben aşiret kültürü aldım. Avşarbey aşiretinden geliyorum. JİTEM kadrolu bir kuruluş değildir. Geçici bir süre için deneme amacıyla kurulan operatif bir birimdir. Yani Operasyon artı istihbarat anlamına gelir. Ancak oraya buraya silah gömüldüğünü söyleyenler var.
Abdulkadir Aygan'ı ben öldürttüm. Bu adamı PKK doğurdu. Askeri de sivil vatandaşı da suçluyor. Kim bu adam ya. İsviçre'de ailesiyle yaşıyormuş. Yalan söylüyor. İnanmazsanız getirin DNA testi yapın. Bu kişi Aygan değildir."

Arif Doğan'ın rahatsız olduğunu söylemesi üzerine duruşmaya öğle arası verildi.
Kendisine bırakılması halinde çok üzücü şeyler hatırladığını anlatan Doğan, ''Siz sorun ben cevap vereyim'' dedi.
''...ÇOK ÜZÜLÜYORUM''

Doğan, JİTEM'in çok gizli bir kuruluş olmadığını dile getirerek, şunları söyledi:

''JİTEM'in arşivi bende. Kimse bulamaz. Onlar kahraman gibi savaştılar. JİTEM'de 10 bin kişi vardı. İsimlerini söylesem onları da mı yargılayacaksınız? Onlar 100 kişilik bir gruba 10 kişiyle gidiyorlardı. Tek bir asker, Türk halkı ölmesin diye ölüme gidiyorlardı.''

Konuşması sırasında ses tonunu yükselten Doğan'a Mahkeme Başkanı Şengün ''sakin konuşun'' dedi. Doğan da ''Ama çok üzülüyorum'' diye yanıt verdi.

SEDAT PEKER İLE İLİŞKİSİ

Peker'le ilişkisine de değinen Doğan, polis tutanaklarında Peker'e yönelik ''Reis'' dediğinin kayda geçirildiğini belirterek, heyete yönelik ''Siz şimdi mahkeme başkanısınız. Size Başkan demek suç mu?'' diye konuştu. Peker'le ilk defa bir uyuşturucu kaçakçısının yakalanmaması için bir araya geldiğini belirten Doğan, Peker'in kendisine uyuşturucu işiyle uğraşmadığını söylediğini kaydetti.

Başka bir görüşmesinin Şile'de bir astsubayın öldürülmesiyle ilgili olduğunu anlatan Doğan, ''O adamın çok önemli ve çok gizli hizmetleri olmuştur. Şimdi burada anlatamam onları. Peker'e 'Patron'da derim 'Reis' de derim, ne olmuş?'' şeklinde konuştu. 
İkinci ''Ergenekon'' davasını izlemeye gelen gazeteci ve avukatlar cezaevi önünde basın açıklaması yaptı.

Hiç yorum yok: