20 Aralık 2010

Öldürülenlerin evine korucular yerleşmiş

Öldürülen insanların evlerine YüzbaşıCemal Temizöz ve korucubaşı Kamil Atağ'ın teşvikiyle korucuların yerleştirildiği ortaya çıktı. Atağ'a bağlı kişiler tarafından 11 Aralık 1993'te katledildiği iddia edilen Beşir Bayar'ın evinin korucular tarafından adeta istila edildiği belirtildi. Temizöz'ün de teşvikiyle Bayar'ın evine yerleşen korucu Abdullah Nayır, Cizre Cumhuriyet Başsavcılığı'na verdiği ifadede, "Bu eve yerleşmemi daha önce Cizre'de görev yapan Cemal Binbaşı ve bizden sorumlu olan Kamil Atağ tavsiye etmişti." diye konuştu. Evi saman ve hayvanları için 1994-1995 yıllarında kullandığını anlatan Nayır, daha sonra devletin kendilerine yaptığı yardımın ardından bu evden çıktığını söyledi.


Cizre'de işlenen faili meçhul cinayetlerle ilgiliDiyarbakır6. Ağır Ceza Mahkemesi'nde görülen dava, bir dönemin karanlık olaylarına ışık tutuyor. Başsavcılığa ifade veren korucu Abdullah Nayır, 11 Aralık 1993'te öldürülen Beşir Bayar'ın evine el koyduğunu kabul etti. Davanın tutuklu sanıklarındanKayseriİl Jandarma Alay Komutanı Albay Cemal Temizöz ve korucubaşı Kamil Atağ'ı adres gösteren Nayır, "Bu eve yerleşmemi daha önce Cizre'de görev yapan Cemal binbaşı ve bizden sorumlu olan Kamil Atağ istedi." şeklinde konuştu. Hediye Bayar, Kayseri Jandarma Alay Komutanı Albay Cemal Temizöz ve korucubaşı eski Cizre Belediye Başkanı Kamil Atağ'ın da aralarında bulunduğu 7 sanıklı 'faili meçhuller' davası kapsamında 6 Kasım'da müşteki olarak dinlenmişti. Eşi Beşir'in korucular tarafından yatağından çıkarılıp öldürüldüğünü belirten acılı kadın, olaydan sonra evlerine korucuların yerleştiğini ve halen de kullandığını anlatmıştı. Bu beyanların ardından mağdur avukatları Cizre Cumhuriyet Savcılığı'na suç duyurusunda bulunarak, Hediye Bayar'ın gasp edilen evinin akıbetinin ortaya çıkarılmasını talep etti. Bunun üzerine harekete geçerek soruşturma başlatan Cizre Cumhuriyet Başsavcılığı, Bayar ailesine ait Cudi Mahallesi Yarma Sokak 25 No'lu evi, 1993 yılından bu yana kullanan kişilerin ifadelerini aldı.

Beşir Bayar'ın öldürülmesi ve evinin gasp edilmesinin ardından eve ilk yerleşen korucu Abdullah Nayır, savcılığa verdiği ifadesinde şunları aktardı: "Ben 1993 yılının ilk aylarında, daha önce oturduğum yerden taşınarak, bahse konu evin üstüne yerleştim. Benim bu eve yerleşmemi daha önce Cizre'de görev yapan Cemal binbaşı ve bizden sorumlu olan Kamil Atağ tavsiye etmişti. Bahsettiğiniz evi saman ve hayvanlarımız için 1994-1995 yılları arasında kullandım. Daha sonra devlet bize yardım yaptı, bu evlerden çıktık. Diğer korucular ve akrabalarımız da diğer evlerden ayrıldı. O dönemde böyle bir uygulama olmuştu. Orası biz çıktıktan sonra 1997-1998 yıllarına kadar boş kaldı. Bu yıllarda bahsettiğiniz evi aynı aşiretten olduğum Mehmet Özkan isimli şahıs kullanmaya başladı." Aynı eve daha sonra yerleşen korucu Mehmet Özkan ise, "Ben bu eve boş olması sebebiyle yerleştim. Ben kimsenin evini işgal etmedim. Komşularıma bu evin sahibinin ne zaman gelip bana çık derse o zaman çıkacağımı söyledim." diye konuştu.

Hiç yorum yok: