28 Kasım 2010

Ramazan Uykur'u korucubasi kamil atakin oglu vurdu.


Cizrede jitem davasinda  dinlenen,mehmet uykurun anlatimiyla,ramazan uykurun öldürülmesi olayi.
Mehmet Uykur  amcası Ramazan Uykur'un öldürülmesi olayıyla ilgili bildiklerini anlattı. Amcası Uykur'un 1994 yılında Cizre'deki Nusaybin Caddesi üzerinde sanıklar Tamer Atağ ve Kukel Atağ tarafından öldürüldüğünü ileri süren tanık Mehmet Uykur, şöyle dedi: "Ben, amcam ve amcamın oğlu İsmet Uykur, tamircinin önündeydik. Beyaz renkli torosla gelen Tamer Atağ, amcama 'Seni babam çağırıyor' dedi. Amcam da 'Benim senin babamla işim yok, gelmiyorum' dedi. Amcam, daha sonra kaldırımda yürüyerek eve doğru gitmeye başladı. Biraz uzaklaştıktan sonra toros marka araç amcamın önünü kesti. Araçtan inen Tamer Atağ, amcamı zorla götürmeye çalıştı. Tamer Atağ, tabancasını amcama doğrultu. Amcam tabancayı onun elinden almaya çalışırken, silah patladı. Amcam yaralandı. Arabadaki Kukel Atağ da kaleşnikofla amcamı taramaya başladı. Biz oraya gidene kadar bu iki şahıs araca binip gitti. Olaydan sonra çevredeki esnaflar kepenklerini kapatarak kaçtılar. Orada kimse kalmadı, uçan kuşlar dahi geçmez oldu." Korktuğu için olayın faillerini güvenlik güçlerine anlatamadığını ifade eden tanık Uykur, "Temizöz o dönemde Cizre'yi mahvetmişti. Eğer anlatsaydım bana ve aileme zarar verirlerdi. Panzerin altında ezer ya da topun ağzına koyup Cudi'ye fırlatırdı" dedi. Mahkeme, 1994 yılında savcılık ve poliste verdiği ifadeyle şu anda verdiği ifadenin bazı bölümlerinin birbiriyle çeliştiğini sorması üzerine tanık Uykur, "Korkuyordum. O yüzden bildiklerimi tam olarak anlatmadım. Şimdi burada söylediklerim doğru" dedi. Uykur, olaydan 3-4 ay sonra polis kıyafetli 4 kişi tarafından panzere bindirilerek kaçırıldığını ve tehdit edildiğini de sözlerine ekledi. Uykur, kaçırılma olayının amcasının öldürülmesiyle ilgisinin bulunup bulunmadığını ise bilmediğini söyledi.

Hiç yorum yok: